LANSERING: MENTO 23/24

Vil du bli med i årets mest lærerike nettverk? Etter to svært vellykkede runder av MENTO, rekrutterer vi nå et nytt kull mentorduoer for 2023/2024 sammen med UngJobb i Bydel Gamle Oslo.

Imageedit 4 3983933178
  • Åpner for søknader 10. oktober 2023
  • Deadline for søknader 23. oktober 2023
  • Opptak 1. november 2023
  • Obligatorisk kick-off 21. november kl. 17.00-20.00
  • Første 1:1 møte November-desember 2023
  • Midtveissamling for alle Januar/februar 2024
  • Avsluning April/mai 2024
2021 10 Bjørvikaforeningen Mento Charlotte Wiig 12

Tredje runde av vårt toveis mentorprogram er nå åpent for søknader!

MENTO bringer sammen unge som bor i bydelen med erfarne mentorer fra arbeidslivet i samme område for gjensidig læring, økt selvtillit og nye muligheter. Over 100 deltakere har til nå deltatt i programmet med svært gode tilbakemeldinger.

Programmet er tredelt og består av 1) toveis mentoring, 2) workshops og 3) et felles nettverk. Ved siden av felles kick-off og en-til-en-møter med forberedte samtaleopplegg, deltar virksomheter som DnB, Utdanningsetaten, Deloitte, Visindi og Føyen Advokatkontor med verdifulle workshops i personlig økonomi, arbeidsrett, utdanning og studemuligheter, karriereutvikling, CV- og søknadsskriving.

Skjermbilde 2022 10 03 Kl 14 42 54

Dette svarer deltakerne i tidligere runder av MENTO om programmet:

• 90 % av respondentene vil anbefale MENTO til andre.
  • 91% av respondentene vil fortsette dialogen med sin mentor etter endt program.
  • 85% av de unge mentorene fikk mer informasjon, kunnskap og forståelse for de ulike utdanningsvalgene som finnes og yrkene de kan føre til.

Her kan du lese mer om piloten, som ble gjennomført i 2021/2022.

Klar for nytt år!

Nå åpner vi får en ny runde med MENTO i samarbeid med UngJobb, DnB, Visindi og flere større virksomheter. Du kan søke på opptak gjennom disse to skjemaene:

Tips til søknaden:
Blir du valgt som mentor, er det søknaden din vi bruker for å matche deg med mentorpartner. Har du interesser, tanker eller behov du har lyst til å sparre på under programmet, benytt søknadsteksten til å fortelle om disse.

Vær deg selv og vis gjerne frem både hvem du er på jobb/studier og hvem du er som privatperson. Da er jobben vår enklere!

Og til dere erfarne mentorer:
Vi mottar mange søknader fra mentorkandidater, så vær tydelig på hvorfor akkurat du skal velges som en erfaren mentor!

Mento Workshop I Areidsrett 2021
Mento Bjørvikaforeningen Fø Yen 2021 Workshop I Arbeidsrett